Koszty importu z usa

Boisz się ukrytych kosztów?

Złożoność tematu i koszty dotyczące importu pojazdów z USA mogą przerażać. Z naszą pomocą wszystko stanie się dla Ciebie bardzo klarowne i dziecinnie proste. Weź do ręki kalkulator i przekonaj się, że ostateczna cena pojazdu będzie bardzo atrakcyjna.  

Na ostateczną cenę pojazdu składa się kilka pozycji:

1. Cena wylicytowanego pojazdu to kwota X

Tę kwotę ustalasz Ty, po przeanalizowaniu wszystkich składowych związanych z kosztami transportu, z prowizjami, odprawami, opłatami celno-skarbowymi.

2. Opłata aukcyjna za wylicytowany pojazd

W zależności od ceny wylicytowanego pojazdu opłata aukcyjna waha się od 500 $ (pojazd do 2500 $) do nawet 1400 $ (pojazd powyżej 30 000 $). Szczegółowe tabele opłat aukcyjnych dostępne są stronach poszczególnych domów aukcyjnych.

3. Transport lądowy z placu aukcyjnego do naszego magazynu

Koszt transportu lądowego zależy od odległości między magazynem, a placem aukcyjnym. W związku z tym, że wysyłamy kontenery z 7 lokalizacji w USA koszt transportu lądowego waha się od 180 do 550 $. Wybieramy najbardziej optymalną i korzystną dla Klienta opcję.

4. Załadunek pojazdu do kontenera

Po przyjeździe pojazdu na nasz plac rozpoczyna się procedura rejestracyjna. Polega ona na dokładnym sfotografowaniu pojazdu (10-20 zdjęć), przypisaniu go do konkretnego kontenera, skompletowaniu dokumentacji i wysłaniu jej do odprawy w US Custom. Następnie pojazd jest sprzątany, aby usunąć z niego wszystkie odpady, które mogą stać się wielkim problemem w trakcie odprawy pojazdu w UE (zakaz importu śmieci na teren UE). Następnie pojazd pakujemy do kontenera i solidnie zabezpieczamy przed długą podróżą. Ostatnią czynnością jest zawiezienie kontenera do portu. Opłata za szeroko pojęty załadunek to – 100 $.

5. Prowizja dealerska

To zapłata za naszą pracę, za wszystko co robimy dla Ciebie i dla Twojego pojazdu od momentu sprawdzenia carfax-u, aż po dostawę pojazdu pod Twój dom. Wynosi ona 1500 zł/netto i płacisz ją na polskie konto na podstawie wystawionej faktury VAT.

6. Odprawa celna w Bremerhaven

Pojazdy odprawiamy w Bremerhaven za pośrednictwem Agencji Celnej OCEAN CAR – to nasz wieloletni partner biznesowy. Firma pewna, solidna i rzetelna – profesjonalnie podchodząca do każdej odprawy celnej. Na stronie oceancar.de znajdziesz kalkulator odprawy celnej, który pomoże Ci dokładnie obliczyć cło i VAT wylicytowanego pojazdu.
Koszty celne dzielimy na:

  • koszty THC – opłaty portowe, wyładunek kontenera ze statku, opłaty logistyczne, rozformowanie kontenera, przygotowanie dokumentacji celnej, koszty agencyjne, koszty administracyjne – ok. 350-400 euro
  • cło – samochód osobowy 10%, quad 10%, motocykl 6%, skuter wodny 1,7%, samochód zabytkowy 0%
  • podatek VAT – 19% Bremerhaven, 23% Gdynia

Dla firm dostępna jest tzw. odprawa fiskalna. W takim wypadku płacone jest tylko cło. VAT uiszczamy na terenie Polski. Aby odprawić pojazd fiskalnie niezbędny jest NIP europejski i nr EORI.

7. Transport pojazdu z Bremerhaven na podwórko Klienta

Zapewniamy profesjonalny, a co najważniejsze ubezpieczony transport pojazdu z Bremerhaven do miejsca docelowego, podanego przez Klienta. Cena transportu wraz z wyładunkiem to  1200 zł.

8. Podatek akcyzowy na terenie Polski

  • pojemność silnika do 2000 ccm – 3,1 %
  • pojemność silnika powyżej 2000 ccm – 18,6

Jeżeli pojazd jest uszkodzony to proponujemy konsultację z rzeczoznawcą z dziedziny motoryzacji. Wykona on operat szacunkowy, na podstawie którego zapłacimy podatek akcyzowy. Koszt opinii to 250-300 zł.

9. Rejestracja pojazdu

  • tłumaczenie dokumentów – 200-350 zł
  • przegląd techniczny – 196 zł
  • rejestracja z wydaniem tablic – 256 zł

A później to już… Szerokiej i bezpiecznej drogi!